چرا مصرف نوشابه برای سلامتی مضراست؟

چرا مصرف نوشابه برای سلامتی مضراست؟

اگر بیش از حد مصرف نوشابه داشته باشید،  قند اضافه شده می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. برخی مواد قند دار همچون نوشیدنی های شیرین  بدتر از سایر منابع هستند. این موضوع علاوه بر نوشابه در مورد آب میوه ها، قهوه های بسیار شیرین و سایر منابع شکر مایع صدق می کند.

برای خریدن تنقلات خارجی در ایران حتما از سایت کاستیا دیدن فرمایید.

در اینجا 9 دلیل وجود دارد که نوشابه برای سلامتی مضر است.

مصرف نوشابه باعث احساس سیری نمی شود و به شدت با افزایش وزن ارتباط دارد.

شایع ترین شکل قند اضافه شده – ساکارز یا شکر رومیزی – مقدار زیادی از فروکتوز قند ساده را تأمین می کند. فروکتوز در مقایسه با گلوکز هورمون سیری را ایجاد نمی کند. گلوکز قندی است که هنگام هضم غذاهای نشاسته ای شکل می گیرد. بنابراین هنگامی که شکر مایع مصرف می کنید، معمولاً آن را بر کل کالری دریافتی خود اضافه می کنید؛ زیرا مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین باعث احساس سیری شما نمی شوند. به همین جهت افرادی که از نوشیدنی های شیرین استفاده می کنند به طور مداوم وزن اضافه می کنند.

مصرف نوشابه سبب می شود مقادیر زیادی شکر در کبد شما به چربی تبدیل گردد.

گلوکز توسط هر سلول بدن شما متابولیزه می شود، در حالی که فروکتوز فقط توسط یک اندام – کبد شما متابولیزه می شود. نوشیدنی های قندی به ویژه مصرف نوشابه ساده ترین و رایج ترین روش برای افزایش مقادیر فروکتوز هستند. هنگامی که بیش از حد مصرف می کنید ، کبد شما اضافه بار می شود و فروکتوز را به چربی تبدیل می کند. مقداری از چربی به صورت تری گلیسیرید خون خارج می شود در حالی که بخشی از آن در کبد باقی می ماند. با گذشت زمان ، این می تواند به بیماری کبد چرب غیر الکلی منجر شود.

شکر تجمع چربی شکم را به شدت افزایش می دهد

مصرف زیاد قند با افزایش وزن ارتباط دارد. به طور خاص، فروکتوز با افزایش قابل توجه چربی خطرناک در اطراف شکم و اندام شما مرتبط است. این چربی به عنوان چربی احشایی یا چربی شکم شناخته می شود. چربی بیش از حد شکم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط می باشد. کسانی که گلوکز مصرف میکنند، افزایش چربی پوست دارند که با بیماری های متابولیک ارتباطی ندارد. این در حالی  است که افرادی که فروکتوز مصرف می کنند، چربی شکم خود را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند.

مصرف نوشابه می تواند باعث مقاومت به انسولین شود؛ ویژگی اصلی سندرم متابولیک

هورمون انسولین گلوکز را از جریان خون شما به داخل سلول های شما هدایت می کند. اما وقتی نوشابه شیرین می نوشید، سلول های شما ممکن است نسبت به اثرات انسولین حساسیت کمتری داشته یا مقاوم شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، لوزالمعده شما باید انسولین بیشتری تولید کند تا گلوکز از جریان خون شما خارج گردد.  بنابراین سطح انسولین در خون شما افزایش می یابد. این وضعیت به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود.

مصرف نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده با شکر می توانند علت اصلی رژیم غذایی دیابت نوع 2 باشند

دیابت نوع 2 بیماری بسیار رایجی است که سالانه میلیون ها نفر را درگیر می کند. این بیماری با افزایش قند خون به دلیل مقاومت یا کمبود انسولین مشخص می شود. مصرف بیش از حد فروکتوز باعث مقاومت به انسولین می شود. به همین دلیل نوشیدن مقدار کمی نوشابه در روز به طور مداوم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط خواهد بود.

مصرف نوشابه ریسک سرطان را بالا می برد.

سرطان با سایر بیماری های مزمن مانند چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی همراه است. به همین دلیل اغلب کسانی که نوشابه مصرف می کنند نوشیدنی های شیرین اغلب با افزایش خطر ابتلا به سرطان رو به رو هستند. جالب است بدانید که زنان یائسه که مقدار زیادی نوشابه قندی می نوشند در معرض خطر بیشتری برای سرطان آندومتر یا سرطان غشای داخلی رحم هستند.

قند و اسیدهای موجود در نوشابه فاجعه ای برای سلامت دندان است

این یک واقعیت شناخته شده است که نوشابه برای دندان های شما مضر است. اسید های موجود در این نوشیدنی باعث آسیب پذیری دندان ها در برابر پوسیدگی می شود. این در حالی  است که اسیدهای موجود در سودا می توانند خود باعث آسیب شوند. این ترکیب با شکر است که سودا را به ویژه مضر می کند. شکر انرژی قابل هضم را برای باکتری های بد دهان شما فراهم می کند.

نوشابه ها خطر ابتلا به نقرس را به شدت افزایش می دهند

نقرس یک بیماری پزشکی است که با التهاب و درد در مفاصل، به ویژه انگشتان بزرگ پا مشخص می شود. نقرس معمولاً زمانی رخ می دهد که سطوح بالای اسید اوریک در خون متبلور می شود. در نتیجه ارتباط قوی بین نوشیدنی های شیرین شده با قند و نقرس وجود دارد.

مصرف شکر با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است

زوال عقل یک اصطلاح جمعی برای کاهش عملکرد مغز در افراد مسن است. شایع ترین شکل بیماری آلزایمر است. هرگونه افزایش تدریجی قند خون با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است. از آنجا که نوشیدنی های شیرین سطح قندخون را افزایش می دهند، احتمال بروز آسیب های مغزی افزایش می یابد.

افزدونی و چاشنی کنار غذا خیلی میچسبه مخصوصا اگه ترشی انبه ناسیونال باشه

کاستیا یک فروشگاه اینترنتی با تجربه بیشتر از ده سال فروش فیزیکی در بندرعباس است که از این پس سعی در گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین را دارد و با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که کاستیا سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، سعی در تامین گستره متنوعی از کالاهای بهداشتی و خوراکی برای آزاد گذاشتن مشتری در انتخاب را دارد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به کاستیا میباشد © 1400
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.