تخمه آفتابگردان و فواید بی نظیر آن برای سلامتی که باید بدانید!

فواید بی نظیر تخمه آفتابگردان برای سلامتی که باید بدانید!

تخمه آفتابگردان مملو از مواد مغذی است. دانه ها در واقع میوه های آفتابگردان محسوب می شوند. این دانه های کوچک سفید رنگ در پوسته های خاکستری سیاه قرار گرفته اند و طعمی مشابه به آجیل دارند. می توانید آنها را تفت دهید تا طعم آنها بیشتر شود یا همانطور که هستند میل کنید.

برای خرید تنقلات خارجی در ایران از سایت ما دیدن کنید.

ارزش غذایی تخمه آفتابگردان:

سرشار از کالری است. آنها مقدار مناسبی فیبر (8.5 گرم) و چربی (51.5 گرم) دارند. چربی های موجود در تخمه آفتابگردان بیشتر پلی اشباع نشده و تک غیر اشباع هستند. اینها جزو چربی های خوب برای بدن قرار میگیرند. همچنین سرشار از پروتئین (20.77 گرم)می باشند.

ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان

ویتامین هایی همچون پانتوتنیک اسید، تیامین، نیاسین، فولات، ریبوفلاوین، ویتامین B6 ، ویتامین E ، ویتامین C و مواد معدنی مانند کولین، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز ، پتاسیم ، روی، سدیم و غیره به وفور در تخمه آفتابگردان یافت می شوند. هنگام مصرف، ترکیبات گیاهی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک را نیز در اختیار ما قرار می دهد که آنتی اکسیدان های قوی هستند.

فواید تخمه آفتابگردان برای سلامتی:

تقویت کننده سیستم ایمنی:

تاثیر تقویت کنندگی دانه آفتابگردان را می توان به وجود ویتامین E ، سلنیوم و روی در آن نسبت داد. ویتامین E پاسخ های ایمنی را تقویت می کند و بدن را در برابر چندین بیماری عفونی محافظت می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های سالم بدن جلوگیری به عمل میاورد. روی از بدن ما در برابر التهاب، آلرژی و عوامل بیماری زا محافظت می کند، بنابراین از عفونت ها ممانعت کرده و ایمنی کلی را افزایش می دهد. سلنیوم باعث کاهش التهاب و افزایش ایمنی می گردد.  همچنین به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد نیز کمک می کند.

کلسترول خون را به مقدار زیادی کاهش می دهد:

فیبر موجود در تخمه آفتابگردان سطح کلسترول LDL را در خون کاهش می دهد. ویتامین B3 موجود در تخمه آفتابگردان سطح کلسترول کل و خطر بیماری های قلبی را  به طور چشمگیزی کاهش می دهد. ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک موجود در تخمه آفتابگردان کلسترول HDL را افزایش داده و در عوض از سطح کلسترول سرم می کاهد.

اثرات محافظتی برای قلب:

غنی از اسید اولئیک، لینولئیک، چربی اشباع و سدیم  به مقدار کم است. آنها همچنین شامل پتاسیم، منیزیم و فیبر هستند. همه این مواد به کاهش فشار خون و سطح کلسترول سرم کمک می کنند. همه این اثرات به محافظت از بدن ما در برابر بروز اختلالات قلبی عروقی می انجامد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

بتا سیتوسترول، فیتوسترول موجود در تخمه آفتابگردان به جلوگیری از سرطان سینه کمک می کند. رشد سلول های توموری را مهار کرده، اندازه تومور را کاهش داده و همچنین از متاستاز جلوگیری می کند. وجود آنتی اکسیدان های قوی در تخمه آفتابگردان عامل دیگری است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مصرف این دانه ها همچنین احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را از بین می برد.

عملکرد مغز را تقویت می کند

حاوی ویتامین B6 است. باعث بهبود روحیه و تمرکز و تقویت حافظه می شود. سروتونین و نوراپی نفرین را در بدن ما آزاد می کند. تخمه آفتابگردان همچنین موجب تسکین علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می شود.

کمک به کاهش وزن:

سرشار از پروتئین و فیبر است. آنها به ما احساس سیری طولانی مدت می دهند. میل به خوردن غذا را کمتر کرده و در نهایت تعداد کالری مصرفی را کاهش می دهند.

منبع انرژی:

سرشار از ویتامین B1 می باشد. تیامین به تجزیه کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های موجود در غذا به افزایش انرژی بدن نیز کمک می کند. فایده دیگر خوردن تخمهآفتابگردان در عضله سازی می باشد.

یک مشت تخمه آفتابگردان هنگام مصرف می تواند به شما انرژی فوری بدهد.

کمک به درمان کم خونی:

منبع خوبی از آهن است. بنابراین به افرادی که از کم خونی رنج می برند ، توصیه می شود روزانه تخمه آفتاب گردان مصرف کنند.

به سم زدایی بدن ما کمک می کند:

دارای فعالیت ضد باکتریایی قوی است. آنها به حذف موثر باکتری ها و میکروب ها از سلول ها کمک می کنند. همچنین سموم را از بدن خارج می سازد.

برای پوست مفید است:

مصرف آن باعث درخشندگی پوست می شود. فعالیت ضد باکتریایی و ضد قارچی این دانه ها نیز از عفونت جلوگیری می کند، بنابراین پوست ما را شفاف نگه می دارد. اسیدهای اولئیک و لینولئیک موجود در تخمه آفتابگردان کلاژن ساز بوده و روند  بسته شدن  زخم را تسریع می کند. آنها همچنین از تشکیل اسکار جلوگیری می کنند.

فروش آدامس اکسترا اورجینال در ایران

عوارض جانبی

  • مصرف بیش از حد تخمه آفتابگردان ممکن است باعث استفراغ ، معده درد و یبوست شود.
  • افرادی که به تخمه آفتابگردان حساسیت دارند ممکن است علائمی مانند استفراغ ، بثورات، مشکل تنفسی، تورم و خارش در اطراف دهان و غیره را نشان دهند.
  •  حاوی اثری از کادمیوم است. خوردن دانه های زیاد می تواند برای کلیه های ما مضر باشد.
  • خوردن دانه های جوانه زده آلوده ممکن است منجر به عفونت باکتریایی (سالمونلا) شود.
  • دوز روزانه تخمه آفتابگردان:
  •  نباید بیش از 1 فنجان کوچک (حدود 30 گرم) در روز مصرف شود.

کاستیا یک فروشگاه اینترنتی با تجربه بیشتر از ده سال فروش فیزیکی در بندرعباس است که از این پس سعی در گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین را دارد و با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که کاستیا سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، سعی در تامین گستره متنوعی از کالاهای بهداشتی و خوراکی برای آزاد گذاشتن مشتری در انتخاب را دارد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به کاستیا میباشد © 1400
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.