کنسرو لوبیا چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

کنسرو لوبیا چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

لوبیا دانه ای از خانواده حبوبات است. چندین لوبیا در غلاف یا کپسول رشد می کنند که از گل ایجاد می شود. این حبوبات به صورت خشک، کنسرو شده یا یخ زده در دسترس هستند. کنسرو لوبیا منبع مقرون به صرفه ای از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین است که مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهد. در این مقاله با چند مزیت مهم کنسرو لوبیا برای سلامتی، از جمله دریافت پروتئین بیشتر و کاهش خطر بیماری های قلبی آشنا می شوید. برای خرید محصولات و تنقلات خارجی از کاستیا کلیک کنید.

انواع حبوبات

انواع مختلفی از حبوبات وجود دارد. لوبیای خشک برای پختن به اندازه کافی برای پخت نیاز به پخت دارد. کنسرو لوبیا و یخ زده معمولاً پس از گرم شدن روی اجاق گاز یا در مایکروویو آماده خوردن هستند. محبوب ترین انواع لوبیا های موجود در بازار عبارتند از:

  • لوبیا لیما
  • لوبیا سیاه
  • نخود چشم سیاه
  • سویا
  • لوبیا
  • لوبیا گاربانزو
  • لوبیا
  • لوبیا چیتی
  • لوبیاهای قرمز

فواید مصرف کنسرو لوبیا

پروتئین موجود در لوبیا به حفظ و ترمیم بدن کمک کند.

لوبیا حاوی اسیدهای آمینه است که بلوک های سازنده پروتئین هستند. بدن از آنها برای التیام و ساختن بافتهای جدید مانند استخوان، ماهیچه، مو، پوست و خون استفاده می کند. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است.

یک فنجان یا 40 گرم (گرم) وعده کنسرو لوبیا حاوی 14.5 گرم پروتئین ، 16.6 گرم فیبر و 4.56 میلی گرم (میلی گرم) آهن است.

منبع غنی فولات

فولات  از جمله مهمترین مواد مغذی موجود در کنسرو لوبیا محسوب می شود. این ماده برای سلامت کلی بدن، ایجاد گلبول های قرمز سالم و جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین در دوران بارداری ضروری است.

آنتی اکسیدان ها به وفور در کنسرو لوبیا یافت می شوند

طبق تحقیقات ، لوبیا سرشار از پلی فنول ها است که نوعی آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید. آنتی اکسیدان ها با اثرات رادیکال های آزاد که مواد شیمیایی مضر بدن در طول متابولیسم و ​​سایر فرایندها هستند ، مبارزه می کنند.

رادیکال های آزاد به سلول های بدن آسیب می رسانند و منجر به انواع بیماری های مختلف  و خطرناک خواهند شد. آنتی اکسیدان ها به بدن در دفع رادیکال های آزاد کمک می کنند. به این ترتیب غذاهای غنی از آنتی اکسیدان همچون کنسرو لوبیا می توانند از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کنند.

کنترل متابولیسم گلوکز

کنسرو لوبیا به تثبیت سطح گلوکز خون یا حتی جلوگیری از دیابت کمک  میکند. لوبیا سرشار از فیبر است که می تواند به در کاهش سطح  قند خون تاثیر قابل توجهی داشته باشد. با توجه به تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مصرف رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را  تا حد زیادی کاهش دهد. به همین جهت توصیه می کنیم افرادی که دچار این بیماری هستند جهت بهبود سلامت خود از کنسرو لوبیا استفاده کنند.

جلوگیری از کبد چرب

کبد چرب با تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد میشود. این بیماری می تواند در کنار چاقی، کلسترول بالا ، فشار خون بالا و سایر جنبه های سندرم متابولیک ایجاد شود. پزشکان درمان بیماری کبد چرب را بر اساس کاهش وزن و کنترل قند خون و همچنین کاهش سطح چربی در خون مانند تری گلیسیریدها و لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) یا کلسترول بد قرار می دهند. جایگزینی پروتئین های حیوانی دارای چربی بالا  با کنسرو لوبیا گام خوبی برای سلامت کبد است.

کنترل اشتها

وقتی فردی از کنسرو لوبیا استفاده می کند، وجود مقدار زیادی نشاسته و فیبر در این ماده غذایی سبب می شود تا تا فرد احساس سیری داشته باشد و کمتر غذا بخورد. این به عنوان یک استراتژی رژیم غذایی طولانی مدت می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و منجر به کاهش وزن شود.

بهبود سلامت روده

حبوبات به دلیل تاثیر خوبی که به  عملکرد روده دارند به جلوگیری از بیماری های مرتبط با این بخش از بدن ارتباط پیدا می کنند. باکتری های سالم روده همچنین از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند و ممکن است باعث کاهش وزن شوند.

هشدار های لازم در زمان خرید و مصرف کنسرو لوبیا

حساسیت به لوبیا  و سایر حبوبات در بعضی از مردم دیده میشود. افرادی که به حبوبات حساسیت دارند باید به هنگام مصرف کنسرو لوبیا مراقب باشند. بسیاری از لوبیاها و حبوبات حاوی لکتین هستند. این پروتئین ها به طور بالقوه برای انسان سمی هستند. خیساندن و جوشاندن لوبیا میزان لکتین را کاهش می دهد. مردم باید کنسرو لوبیا را حداقل 10 دقیقه بجوشانند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

شایع ترین عوارض جانب مصرف لوبیا

گاز و ناراحتی روده شایع ترین عوارض جانبی خوردن کنسرو لوبیا است. اینها خطرناک نیستند اما می توانند برای برخی افراد ناخوشایند و حتی دردناک باشند. وقتی شخصی لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه می کند ، باید مقدار آن را به تدریج افزایش دهد تا به روده زمان بدهد تا خود را وفق دهد.

کاستیا یک فروشگاه اینترنتی با تجربه بیشتر از ده سال فروش فیزیکی در بندرعباس است که از این پس سعی در گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین را دارد و با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که کاستیا سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، سعی در تامین گستره متنوعی از کالاهای بهداشتی و خوراکی برای آزاد گذاشتن مشتری در انتخاب را دارد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به کاستیا میباشد © 1400
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.