نقش چای در زندگی ایرانیان

چای

اثرات نوشیدن چایی بر زندگی ما

همانطور که میدانید از گذشته های دور تا به امروز چای جایگاه ویژه ای را در مهمانی ها داشته به گونه ای که با گذشت مدت زمان زیادی همچنان محبوبیت خاص خود را دارد و پایه ثابت مهمانی ها  دورهمی ها است به گونه ای که به یکی از امور جاری در زندگی تبدیل شده است. در بسیاری از کشورهای جهانی بعد از آب و قهوه  این محصول  دومین یا سومین نوشیدنی است که مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر به درستی گویای محبوبیت بالای این نوشیدنی با ارزش و خوشمزه در جهان است که خوشبختانه همچنان محبوبیت خود را به خوبی حفظ کرده و نوشیدنی های دیگر نتوانسته اند با آن رقابت کند.

 تنوع بالای چای در طعم و مزه مختلف سبب شده که هر فردی بسته به ذائقه ای که دارد به مصرف آن بپردازد و بازار خرید و فروش آن در تمامی فصل های سال رونق خاص خود را دارد و تقاضا برای مصرف آن بالا می باشد.

چای
نوشیدنی سالم

اثرات مثبت چای بر بدن انسان

همه ما در طول روز بارها از این نوشیدنی خوشمزه استفاده می کنیم و در صورت خستگی اولین گزینه ای که برای رفع آن به ذهنمان خطور می کند مصرف چای است. این نوشیدنی خوشمزه و خوش عطر در بین کشورهای آسیایی به خصوص در ایران و چین مصرف بسیار بالایی دارد که خوشبختانه این ماده با ارزش و محبوب خواص مفیدی را برای بدن دارد که در این مقاله به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  • خواص آنتی اکسیدانی آن سبب شده که تاثیر مثبتی بر روی سلامت قلب داشته باشد به گونه ای که چای سیاه در جلوگیری از بروز سکته قلبی بسیار موثر می باشد.
  • به دلیل وجود ترکیبات پلی فنل موجود در آن از ابتلا به بسیاری از سرطان ها جلوگیری می کند و براساس تحقیقات صورت گرفته بر روی این ماده اثرات مثبت آن مشاهده شده است.
  • موثر در سلامت دهان و دندان زیرا با کاهش pH سطح دهان رشد باکتری های موجود در دهان را کاهش می دهد و به همین دلیل از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند
  • موثر در کاهش وزن و لاغری
  • خاصیت آرام بخشی دارد، جلوگیری از آلزایمر، تاثیر مثبت بر روی کلیه، پیشگیری و کاهش دیابت نوع دوم، رفع خستگی و استرس،افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن، کند کننده روند پیری و …. تنها بخشی از اثرات مثبت این نوشیدنی سالم است به همین دلیل کارشناسان تغذیه و متخصصان طب سنتی به مصرف منظم آن توصیه می کنند.

 تنوع بالای چای در طعم و مزه مختلف سبب شده که هر فردی بسته به ذائقه ای که دارد به مصرف آن بپردازد و بازار خرید و فروش آن در تمامی فصل های سال رونق خاص خود را دارد و تقاضا برای مصرف آن بالا می باشد.

چای
بارمال

مهمترین نکات لازم برای دم کردن چای خوشمزه

نوشیدن چای خوشمزه و خوش عطر نیازمند روش درست دم کردن آن می باشد به همین دلیل در دم کردن آن ضروری است یک سری نکات در نظر گرفته شود به گونه ای که روش صحیح دم کردن چای به نوعی هنر تبدیل شده است. با توجه به بالا بودن تنوع این محصول روش های دم کردن هر کدام از آن ها هم متفاوت می باشد به این صورت که برخی از آن ها نیاز به مدت زمان بیشتری برای دم کردن دارند و برخی کمتر و یا اینکه برخی در حضور حرارت مستقیم باید دم بکشند و برخی از آن ها با حرارت غیر مستقیم هم به راحتی دم می کشند. برای دم کردن چای سبز دمای آب جوش بین 85-80 درجه سانتی گراد هم کفایت می کند در حالی که برای دم کردن چای سیاه دمای آب جوش باید 100 درجه سانتی گراد باشد.  

 تنوع بالای چای در طعم و مزه مختلف سبب شده که هر فردی بسته به ذائقه ای که دارد به مصرف آن بپردازد و بازار خرید و فروش آن در تمامی فصل های سال رونق خاص خود را دارد و تقاضا برای مصرف آن بالا می باشد.

چای
العطور

معرفی انواع چای مختلف و خواص و ویژگی آن ها

  • احمد: یکی از معتبرترین و قدیمی ترین چای ها است که به صورت   کیسه ای، دمی، سیاه، سبز و میوه ای   هم موجود می باشد و انواع دمنوش ها را تولید می کند. با توجه به محبوبیت بالایی که این محصول دارد در بسیاری از قاره های جهان توزیع می شود و همین عوامل سبب شده که از اعتبار خاصی  در جهان برخوردار باشد.
  • بارمال: شرکت بارمال یکی از شرکت های معتبر سریلانکایی است که در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی دارد و در ایران هم نمایندگی دارد با توجه به بالا بودن تنوع چای بارمال استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است  که عبارتند از: بارمال مدل سوپر بیکو، بارمال ارل گری، چکش سبز، چای هندوانه و … اشاره کرد که کیفیت و طعم بی نظیر آن ها محبوبیت آن را دو چندان کرده است.
  • محمود: یکی دیگر از برندهای مطرح در صنعت چای، چای محمود است که با توجه به معطر بودن آن محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم دارد و توصیه می شود برای حفظ عطر باید آن را در ظروف دربسته نگهداری کنند.
  • چای گلابی: در سال های اخیر چای میوه ای مورد استقبال قرار گرفته هر چند که چای معمولی ( سیاه) همچنان جایگاه خود را دارد که چای گلابی یکی از این محصولات می باشد. این چای محصول کشور هندوستان است و از مزارع کلکته  هندوستان به دست می آید که علاوه بر خوش رنگ بودن آن می توان به معطر و خوشمزه بودن آن هم اشاره کرد.
  • العطور: عطر و طعم فوق العاده و کاملا ارگانیک بودن این محصول سبب شده که همچون سایر چای ها بسیار طرفدار داشته باشد و بازار خرید و فروش آن حسابی رونق داشته باشد و از دیگر ویژگی آن می توان  به وجود آنتی اکسیدان و  سریع آماده شدن آن اشاره کرد.
  • انواع برندهای خارجی چای درجه یک می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از
  • Tetly
  • یورکشایر
  • بیگلو (Bigelow)
  • لیپتون
  • دیلما
  • (Republic of Tea)
  • هارنی و پسران
  • تازو
  • سلسشال سیزن
  • توئینینگز
که این محصولات  10 برند معتبر در جهان هستند. عوامل موثر و تاثیرگذار بر ذائقه های مختلف در مصرف چای می توان به گرایشات حسی و عوامل تاثیر گذار بر آن ها  که عبارتند از: رنگ، عطر و طعم اشاره کرد  که به عنوان شاخص های مهم ارزیابی به شمار می روند تنوع بالای چای در طعم و مزه مختلف سبب شده که هر فردی بسته به ذائقه ای که دارد به مصرف آن بپردازد و بازار خرید و فروش آن در تمامی فصل های سال رونق خاص خود را دارد و تقاضا برای مصرف آن بالا می باشد.

کاستیا یک فروشگاه اینترنتی با تجربه بیشتر از ده سال فروش فیزیکی در بندرعباس است که از این پس سعی در گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین را دارد و با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که کاستیا سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، سعی در تامین گستره متنوعی از کالاهای بهداشتی و خوراکی برای آزاد گذاشتن مشتری در انتخاب را دارد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به کاستیا میباشد © 1400
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.