عسل خام و مزایای آن

مزایای عسل خام

عسل خام در طول تاریخ به عنوان یک داروی مردمی مورد استفاده قرار گرفته است و دارای مزایای سلامتی و مصارف پزشکی مختلفی است. حتی در برخی از بیمارستانها به عنوان درمان زخم استفاده می شود.

جهت خرید تنقلات خارجی تاریخ دار و معتبر به سایت کاستیا مراجعه کنید.

عسل خام چیست؟

عسل یک مایع شیرین و غلیظ است که توسط زنبورهای عسل ساخته می شود. زنبورها شکر عمدتا شهد گل سرشار از قند-را از محیط خود جمع آوری می کنند. هنگامی که داخل کندو می شوند، شهد را بارها مصرف، هضم و دوباره زنده می کنند. محصول نهایی عسل است؛ مایعی که به عنوان غذای ذخیره شده برای زنبورها عمل می کند. بو، رنگ و طعم آن بستگی به انواع گلهای بازدید شده دارد.

در اینجا برخی از مزایای سلامتی عسل خام را ارائه می دهیم:

منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها

عسل خام دارای مقادیر زیادی مواد شیمیایی گیاهی است که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. برخی از انواع عسل به اندازه میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان دارند. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب سلولی ایجاد شده از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد روند پیری را سرعت بخشیده و در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی نقش مهمی ایفا می کند. تحقیقات علمی نشان می دهد پلی فنول (ترکیب آنتی اکسیدانی در عسل)  نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.

خواص ضد باکتری و ضد قارچ

عسل خام این قابلیت را دارد تا بتواند باکتری ها و قارچ های ناخواسته را از بین ببرد. به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن است که یک ضد عفونی کننده به شمار می آید. اثر بخشی آن به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچ بسته به نوع عسل متفاوت است اما به وضوح بیش از یک درمان محلی برای این نوع عفونت ها کارایی دارد.

التیام زخم ها

عسل خام مانوکا به جهت اینکه میکروب کش بسیار قویی است در محیط های پزشکی جهت درمان زخم ها استفاده می شود. عسل می تواند زمان بهبود را افزایش داده و عفونت را کاهش دهد.

منبع گیاهی مغذی

مواد مغذی گیاهی به طور گسترده در عسل یافت می شود. این ترکیبات گیاهان را در برابر آسیب حفظ می کنند. به عنوان مثال ، برخی حشرات را دور نگه می دارند یا گیاه را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می نمایند. مواد مغذی گیاهی موجود در عسل مسئول خواص آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت ضد باکتریایی و ضد قارچی آن هستند.

کمک به درمان مشکلات گوارشی

با توجه به اینکه حاوی عسل باکتری های هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori)  است برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می شود. همچنین یک پری بیوتیک قوی است ، به این معنی که باکتری های خوبی را که در روده زندگی می کنند تغذیه می کند ، که نه تنها برای هضم بلکه برای سلامت کلی بدن بسیار مهم هستند.

به علت دارا بودن آنتی اکسیدان  باعث کاهش فشار خون می شود.

فشار خون یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی است و عسل به کاهش آن کمک  میکند. این خاصیت به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل خام انجام می گیرد که با فشار خون پایین ارتباط دارد.

عسل خام کلسترول را تنظیم می کند.

سطح بالای کلسترول LDL یک عامل خطر قوی برای بیماری های قلبی است. این نوع کلسترول نقش عمده ای در تصلب شرایین( تجمع چربی در عروق شما که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود) دارد. در واقع کلسترول LDL کل و “بد” را کاهش می دهد در حالی که کلسترول HDL “خوب” را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

تری گلیسیرید را  کم می کند

افزایش تری گلیسیرید خون یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می شود. آنها همچنین با مقاومت به انسولین ، عامل اصلی دیابت نوع 2 ارتباط دارند. سطوح تری گلیسیرید در رژیم غذایی حاوی قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده افزایش می یابد. جایگرینی عسل خام بجای قند سطوح تری گلیسیرید را پایین میاورد.

عسل می تواند به جلوگیری از سرفه در کودکان کمک کند

سرفه یک مشکل رایج برای کودکان مبتلا به عفونت تنفسی فوقانی است. این عفونت ها می توانند بر خواب و کیفیت زندگی کودکان و والدین آنها تأثیر بگذارند. جالب اینجاست که عسل می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد و این مشکل را تا حد زیادی بهبود بخشد. البته دقت داشته باشید که به دلیل خطر بیماری بوتولیسم، هرگز نباید به کودکان زیر یک سال عسل خام داد.

جمع بندی

عسل جایگزین طبیعی برای شکر به حساب می آید. با این وجود به خاطر داشته باشید که عسل باید در حد اعتدال مصرف شود ، زیرا هنوز کالری و قند بالایی دارد. فواید عسل زمانی بیشتر مشخص می شود که جایگزین شیرین کننده های صنعتی شود. در پایان یک روز پر مشغله، عسل خام می تواند انرژی شما را باز گرداند و احساس خوشایندی به شما بدهد.

کاستیا یک فروشگاه اینترنتی با تجربه بیشتر از ده سال فروش فیزیکی در بندرعباس است که از این پس سعی در گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین را دارد و با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که کاستیا سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، سعی در تامین گستره متنوعی از کالاهای بهداشتی و خوراکی برای آزاد گذاشتن مشتری در انتخاب را دارد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به کاستیا میباشد © 1400
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.